ميرنا الهلباوي لمحمد عطية: ممتنة لوجودك.. والأخير يرد: حاسس إني بحب زهرة العلا

0 2

علاقات و مجتمع

عبَّرت الكاتبة ميرنا الهلباوي، عبر حسابها الرسمي على تطبيق تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، عن علاقتها العاطفية مع خطيبها الفنان محمد عطية.

ونشرت “ميرنا” صورة جمعتها بخطيبها معلقة عليها: “دايمًا كان عندي فكرة معينة عن العلاقات والحب، ودايمًا الفكرة دي كانت بتتقابل بسُخرية أو هدم إن ده مش موجود.. اللي بتدوّري عليه موجود بس في خيالك، وأحيانًا مع الضغط النفسي ده بنرضى بعلاقات نصف مريحة وأحيانًا ربع مريحة لمجرد إننا بنتجاهل صوتنا اللي جوانا وبنسمع للأصوات اللي حوالينا إن اللي بندوّر عليه مش موجود.. لحد ما قابلتك، وقلبي رقص من الفرحة إن اللي بدوّر عليه طول حياتي موجود في الحقيقة، بالعكس ده أكتر كمان من اللي كنت بحلم بيه”.

وتابعت “ميرنا”: “أنا ممتنة ليك ولوجودك وممتنة لكل حاجة حصلت قبلك عشان وصلتني في الآخر ليك.. إنت رجعت ثقتي في حاجات كتير أولهم نفسي والحب.. شكرًا إنك إنت بدون تصنع أو ادعاء فارغ وشكرًا إنك بتثبت في كل مرة إنك حقيقي مش مجرد فكرة موجودة في خيالي.. شكرًا إن مع كل يوم بيعدي علينا واحنا مع بعض بترجعلي جزء جديد من روحي، أجزاء كتير خسرتها قبلك وبترجعلي تاني.. بحبك!”.

ورد عليها خطيبها محمد عطية في تعليقه: “أنا بحبك يا قلبي وبموت فيكي وكل حاجة بس لازم نقعد مع بعض عشان نتناقش في موضوع (ممتنة) ده.. حاسس إني بحب زهرة العلا”.

ويذكر أن الفنان محمد عطية، فاجأ متابعيه مؤخرًا، بإعلان ارتباطه بالمذيعة والروائية ميرنا الهلباوي، عبر حسابه الرسمي على إنستجرام.

وكتب “عطية” باللغة الإنجليزية: “لا أريد أي شيء في هذا العالم سواك.. الحب.. السعادة”، مرفقًا مجموعة صور رومانسية تجمعه بحبيبته في مواقف مختلفة، آخرها حضورهما سويًا لحفل زفاف شريف منير حسن عضو مجلس إدارة نادي الزمالك السابق.

وتفاعل رواد موقع التواصل الاجتماعي مع المنشور، الذي حصد ما يقارب الـ30 ألف إعجاب، ومئات التعليقات، أبرزها: “ألف مبروك.. هذه الفتاة جميلة ورقيقة للغاية”، و”انتم الاتنين لايقين على بعض أوي”، و”أحلى مفاجأة وأحلى ارتباط.. ربنا يتمم ليكم على خير”.

وبجانبها، نشرت “ميرنا” صورة تجمعها بـ”حبيبها”، قائلة: “في اليوم العالمي للصحة النفسية.. أود أن أخبرك بإنك علاجي من القلق.. نعم أنت فعلت ذلك”. 

يشار إلى أنه في مارس الماضي، أثارت ميرنا الهلباوي، الجدل، بسبب تغريدة لها عبر حسابها الرسمي على تويتر، قائلة: “هل ينفع ننزل نتمشى، نجري، نتمرن في الهواء الطلق وسط أزمة كورونا، والأطباء بيقولوا آه ينفع طالما في مسافة بينك وبين اللي معاك أو اللي جنبك ومعاك كحول أو چيل معقم”.

وناشدت المواطنين حينها بممارسة الرياضة، والتي لا تتماشى مع الإجراءات الاحترازية التي اتخذتها الدولة المصرية بالتعاون مع منظمة الصحة العالمية، لمواجهة فيروس كورونا، حينها، ما جعلها تثير غضب الرواد وتصدرت محركات البحث.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.